Ohjeet ja usein kysytyt kysymykset

Lue täältä ohjeet parkkitalossa toimimiseen ja tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin.

Lahden Pysäköinti

Kuinka toimin puomillisessa pysäköintitalossa?

  1. Aja sisään pysäköintitaloon. Jos tulet isommalla ajoneuvolla, varmista että korkeus on riittävä.
  2. Ota puomilaitteelta pysäköintilipuke, niin puomi avautuu.
  3. Aja sisään haluamallesi paikalle.
  4. Ota pysäköintilipuke mukaasi.
  5. Maksa pysäköintimaksu automaattikassaan ennen kuin noudat autosi.
  6. Maksun suoritettuasi sinulla on 15 minuuttia aikaa poistua pysäköintitalosta.
  7. Työnnä maksettu pysäköintilipuke puomilaitteeseen, jolloin puomi avautuu.
  8. Aja ulos.

Kuinka toimin puomittomassa pysäköintitalossa?

  1. Mikäli sinulla on Moovy-sovellus huolehdi, että kameratunnistus on päällä jotta veloitus menee sovelluksen kautta. Mikäli kameratunnistus ei ole päällä, käy maksamassa pysäköintisi automaattikassaan ennen ulosajoa.
  2. Mikäli sinulla on Parkman- sovellus aja halliin ja käynnistä sovellus (tarvitset pysäköinnin aloittamiseksi ajoneuvosi rekisteritunnuksen)
  3. Ajaessasi alueelta ulos sovellus lopettaa automaattisesti pysäköinnin puolestasi.
  4. Mikäli sinulla ei ole Moovy- tai Parkman sovellusta, maksa pysäköintisi automaattikassaan ennen pysäköintihallista poistumista. Mikäli maksu on jäänyt suorittamatta, voit maksaa sen 48 h aikana moovy.fi
  5. Täältä löydät puomittoman kohteen pysäköintiehdot

 

Kuinka maksan P-Torin tai P- Matkan automaattikassaan?

  1. Syötä lipuke automaattiin.
  2. Maksun määrä näkyy näytössä.
  3. Suorita maksu kolikoilla, seteleillä, pankki- tai luottokortilla.
  4. Automaatti palauttaa lipukkeen ja vaihtorahat.
  5. Kuittipainikkeesta saat kuitin maksusuorituksesta.

Kausikortti vai arvolippu? P-Tori

Kausikortti

Kausikortti on voimassa 30 vuorokauden ajan ja se oikeuttaa pysäköimään ympäri vuorokauden. Kortti lunastetaan etukäteen palvelupisteestä. Kausikortin voimassaoloaikaa voi pidentää automaattikassalla ark. klo 8-16 välillä ottamalla yhteyden asiakaspalveluumme. Kausikortin häiriöttömän käytön varmistamiseksi kortti tulee syöttää sekä sisään – että ulosajon yhteydessä.

Rahakortti

on ladattava pysäköintirahakortti.

Arvokortti

on tietyn euromäärän arvoinen ja se käy maksusta sille ladatun rahamäärän edestä automaattikassassa.

P-Tori

Pysäköintilippuni ei toimi, mitä teen?

Lippu on vaurioitunut (liput vaurioituvat esim. puhelimien, muiden älylaitteiden sekä magneettien lähellä).
Ota yhteys asiakaspalveluun hallin automaattikassasta löytyvällä asiakaspalvelu/info –puhelinpainikkeella (24/7).

Miten toimin, jos puomi on avattu asiakaspalvelun toimesta, enkä ole saanut puomilta lippua

Ota maksuautomaatilta yhteys uudestaan asiakaspalveluun, jolloin sinulle tulostetaan korvaava pysäköintilippu

Miksi Lahden Toriparkin paikkanäyttö ilmoittaa, että tilaa ei ole, vaikka sitä tosiasiassa on?

Toriparkki on erittäin suosittu pysäköintihalli. Lyhytaikapysäköitsijöiden lisäksi siellä on merkittävä määrä sopimuspysäköitsijöitä, joille paikka pitää olla aina saatavilla. Tämän takia säädämme manuaalisesti sisäänajon paikkanäyttöjä, jotta kuukausiasiakkaille löytyy varmasti tilaa. Tästä johtuen näytöt voivat näyttää vain muutamaa vapaata, vaikka hallissa olisi enemmänkin tilaa.

Miten toimin Toriparkissa, kun minulla on EasyPark sovellus?

Aja halliin, puomi avautuu automaattisesti. Älä ota lipuketta. Takaisin halliin pääset torilta lukemalla porraskäytävän oven vierestä EasyPark QR-koodin älypuhelimen kameralla. Mikäli puhelimesi kamera ei lue QR-koodia, voit ladata omasta sovelluskaupastasi QR-koodin lukijan. Syötä avautuvalle verkkosivulle ajoneuvosi rekisteritunnus. Ovi avautuu, mikäli ajoneuvo on hallissa.

Ongelmatilanteissa voit painaa asiakaspalvelupainiketta. Se toimii myös ovikellona.

Miten Toriparkissa pääsee takaisin autolle, kun ohjeissa pyydetään ottamaan lipuke mukaan ja minulla on EasyPark?

Mobiilipysäköijälle ovet avautuvat QR-koodilla. Ulko-ovessa tarkemmat ohjeet oven avaamiseen.

Toriparkin puomi aukesi automaattisesti ja otin varmuuden vuoksi puomilta lipukkeen. Miten olisi pitänyt toimia?

Puomi on noussut EasyParkilla ja EasyPark maksu on lähtenyt käyntiin. EasyParkkia käytettäessä ei lipuketta pidä ottaa.

Miksi jouduin maksamaa 4€ Toriparkissa, vaikka hinnastossa on 2€?

Pysäköintimaksu on alkavalta tunnilta.

Miten saan maksustani kuitin?

Painamalla kassan kuittipainiketta maksun yhteydessä saat kuitin. Mikäli ota yhteys asiakaspalveluun asiakaspalvelupainikkeen kautta, niin saamme laitettu sinulle kuitin sähköpostitse.

Tarvittaessa voit olla meihin yhteydessä myös sähköpostitse info@lahdenpysakointi.fi, ilmoita viestissä pysäköintitalo, maksun päivämäärä, kellonaika ja summa sekä maksukortin neljä viimeistä numeroa.

Kauanko minulla on aikaa poistua hallista maksun jälkeen?

Maksun jälkeen on 15 minuuttia aikaa poistua pysäköintihallista. Mikäli aika ylittyy, luodaan uusi pysäköintitapahtuma joka täytyy käydä maksamassa uudelleen.

Saako liikkumisesteisen pysäköintitunnuksella pysäköidä veloituksetta pysäköintihalleissa?

Liikkumisesteisen pysäköintitunnuksella pysäköinti pysäköintihallin hinnoittelun mukaisesti, ei erillisalennuksia. Paikat on varattu hissiyhteyden välittömästä läheisyydestä.

Voinko ladata sähköautoa?

Toriparkin ylätasolta löytyy 22 kpl AC-latureita ja 6 kpl DC-latureita, joissa maximiteho 180 kWh. Laturit toimivat Plugit-sovelluksella.

Voiko pysäköintitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?

Pysäköintitaloihin ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.

Haluaisin irtisanoa sopimuspysäköintikortin

Irtisanomisaika on yksi täysi kalenterikuukausi.

Irtisanomisaika lasketaan alkavaksi sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanomisilmoitus vastaanotetaan. Irtisanomisaika ja sopimus päättyvät seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.

Irtisano pysäköintisopimus kirjallisesti lähettämällä sähköposti osoitteeseen info@lahdenpysakointi.fi

Lahden Pysäköinnillä on oikeus irtisanoa sopimus ilman irtisanomisaika, mikäli asiakas toistuvasti jättää laskut maksamatta

Miksi sopimukseni irtisanottiin?

Mikäli asiakas ei maksa sopimuspysäköinti maksua huomautuksista huolimatta, irtisanotaan sopimus Lahden Pysäköinnin taholta kuluvan laskutuskauden loppuun. Avoin saatava siirretään perintään.

Lahden Pysäköinti

P-Silta

Miten pysäköintimaksun suorittaa hallissa / vaatiiko pysäköinti sovelluksen

Pysäköintimaksun voi suorittaa hallin maksupisteellä. Maksupiste löytyy 6 kerroksesta Vesijärvenkadun puoleisesta rappukäytävästä

Maksupisteellä laitteeseen syötetään auton rekisteritunnus ja pysäköintimaksu suoritetaan pankki-/luottokortilla (ei käteismaksuja). Pysäköintisovellus ei ole pakollinen, mutta se nopeuttaa ja helpottaa asiointia!

Pääsenkö hakemaan auton iltavuoron jälkeen?

Moovy ja ParkMan -sovelluksesta löytyy ovikoodi, jolla oven saa auki iltaisin.
Mikäli sovellusta ei ole, jalankulkuovilla on asiakaspalvelupainike, jolla saat yhteyden asiakaspalveluun ja ovi saadaan avattua asiakaspalvelusta.

Yhteyden asiakaspalveluun saa asiakaspalvelupainikkeella 24h.

Kauanko minulla on aikaa poistua hallista maksun jälkeen?

Maksun jälkeen on 15 minuuttia aikaa poistua pysäköintihallista. Mikäli aika ylittyy, luodaan uusi pysäköintitapahtuma joka täytyy käydä maksamassa uudelleen.

Unohdin maksaa pysäköintini, miten toimin?

Mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu sovelluksella/maksupisteellä, pysäköinnin voi maksaa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä vain verkkomaksuna osoitteessa: moovy.fi/maksa (muuta linkiksi)

Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksupisteellä.

Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään P-Sillan käytössä olevista maksutavoista (Moovy- ja ParkMan-sovellus, korttimaksu maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu).

(Linkki pysäköintiehdot)

Voiko parkkihalliin ajaa mopoautolla tai moottoripyörällä?

P-Sillassa on mahdollista pysäköidä myös mopoautoilla, moottoripyörillä tai mönkijöillä, mikäli sinulla on sopimuspysäköinti sopimus.

Moovy/ParkMan –sovelluksen kanssa on ongelma, mitä teen?

Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä asioissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan:
Moovy (linkki sivuille)
ParkMan (linkki sivuille)

Miten saan maksustani kuitin?

Moovy-sovellus: Kun olet lisännyt sovelluksen omiin tietoihin sähköpostiosoitteesi, saat kuitin automaattisesti sähköpostiisi. Löydät kuitin myös sovelluksestasi ko. pysäköintitapahtuman tiedoista.
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, maksupiste kysyy sähköpostiosoitettasi kuittia varten maksusuorituksen jälkeen.

Mikäli et ole saanut kuittia sähköpostiisi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0443404042 tai info@lahdenpysakointi.fi

Maksaessasi pysäköinnin verkkomaksuna (moovy.fi/maksa) 48 tunnin sisällä pysäköinnin päättymisen jälkeen, saat maksuvahvistuksen/kuitin sähköpostiisi.

Miksi sain maksumuistutuksen?

Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.

Maksumuistutus lähetetään, mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu P-Sillassa käytössä olevilla maksutavoilla.

P-Sillan pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:

-Moovy-sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on
lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä)

-Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)

-Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: www.moovy.fi/maksa

-Parkman-sovellus (pysäköinti käynnistetään itse ja se päättyy automaattisesti ulosajossa)

Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy rekisteritunnuksen haltijalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty muistutuskulu. Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus. Pysäköintiehdot löydät osoitteesta https://moovy.fi/pysakointiehdot/

Mikäli olet saanut maksumuistutuksen aiheettomasti, ole yhteydessä Visma Amiliin osoitteessa: maksuhelposti.fi – Visma Amili (lisää linkki). Lisääthän liitteeksi pysäköintimaksun kuitin verkkopankistasi/Moovysta/ParkManista ja varmistathan, että kuitissa maksun saajana on Lahden Pysäköinti Oy.

Haluan sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?

Sopimuspysäköintituotteiden saatavuus ja tilaaminen
Yksityishenkilöt: Moovy –sovelluksen Kauppa.
Yritykset: Moovy-yritystili (business.moovy.fi)

Lisätiedot: Moovy.fi (linkki)

P-Hansa

Miten pysäköintimaksun suorittaa hallissa / vaatiiko pysäköinti sovelluksen

Pysäköintimaksun voi suorittaa hallin maksupisteellä. Maksupiste löytyy 6 kerroksesta Vesijärvenkadun puoleisesta rappukäytävästä

Maksupisteellä laitteeseen syötetään auton rekisteritunnus ja pysäköintimaksu suoritetaan pankki-/luottokortilla (ei käteismaksuja). Pysäköintisovellus ei ole pakollinen, mutta se nopeuttaa ja helpottaa asiointia!

Pääsenkö hakemaan auton iltavuoron jälkeen?

Moovy ja ParkMan -sovelluksesta löytyy ovikoodi, jolla oven saa auki iltaisin.
Mikäli sovellusta ei ole, jalankulkuovilla on asiakaspalvelupainike, jolla saat yhteyden asiakaspalveluun ja ovi saadaan avattua asiakaspalvelusta.

Yhteyden asiakaspalveluun saa asiakaspalvelupainikkeella 24h.

Kauanko minulla on aikaa poistua hallista maksun jälkeen?

Maksun jälkeen on 15 minuuttia aikaa poistua pysäköintihallista. Mikäli aika ylittyy, luodaan uusi pysäköintitapahtuma joka täytyy käydä maksamassa uudelleen.

Unohdin maksaa pysäköintini, miten toimin?

Mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu sovelluksella/maksupisteellä, pysäköinnin voi maksaa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä vain verkkomaksuna osoitteessa: moovy.fi/maksa (muuta linkiksi)

Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksupisteellä.

Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään P-Sillan käytössä olevista maksutavoista (Moovy- ja ParkMan-sovellus, korttimaksu maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu).

(Linkki pysäköintiehdot)

Voiko parkkihalliin ajaa mopoautolla tai moottoripyörällä?

P-Sillassa on mahdollista pysäköidä myös mopoautoilla, moottoripyörillä tai mönkijöillä, mikäli sinulla on sopimuspysäköinti sopimus.

Moovy/ParkMan –sovelluksen kanssa on ongelma, mitä teen?

Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä asioissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan:
Moovy (linkki sivuille)
ParkMan (linkki sivuille)